דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת נושא לסמינריון כמותי או איכותי 

מאת    [ 15/11/2016 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 3070 פעמים ]

נושא לסמינריון  איכותי או כמותי

בשנת הלימודים הראשונה שלכם בוודאי נדרשתם להשלים את לימודי הסטטיסטיקה ובשנה השנייה נשלחתם לקורס בשיטות מחקר. במהלך הקורסים הללו למדתם מה הוא מחקר כמותי, איך מבצעים ניתוחים סטטיסטיים ומה ניתן להסיק מתוך הממצאים העולים ממחקר כזה. במקביל לימדו אתכם מה הוא מחקר איכותי, איך בונים ריאיון במסגרת מחקר מהסוג הזה ואיזה מידע ניתן להפיק מתוכו. כעת, רגע לפני שאתם משלימים את כל הדרישות לתואר הראשון ישנה עוד דרישה אחת על הפרק, והיא תכנון מחקר משלכם. הבעיה היא שסטודנטים רבים, כאשר הם מתבקשים לבחור נושא לסמינריון, מוצאים שזה לא פשוט כפי שנדמה להם, ועוד יותר מכך, הם עשויים לבחור נושא למחקר מבלי לחשוב על ההשלכות שלו בהמשך, ועל סוג המחקר שהוא למעשה כופה עליהם.

 

טיפים לבחירת נושא לסמינריון

אם הגעתם לנקודת הזמן הזו ונשלחתם אל הספרייה כדי לאסוף מקורות מידע, לקבוע נושא לסמינריון ולהגדיר השערות ושיטת מחקר, עצרו לרגע ונסו לחשוב כמה צעדים קדימה. מי שמרגיש נינוח עם מחקר כמותי ושולט במערכת לניתוח נתונים (SPSS לרוב) בהחלט יכול לעשות זאת. למעשה, מרצים רבים עשויים להדגיש מראש שהבחירה בסמינריון כמותי תעניק לסטודנטים כמה נקודות בונוס, וזאת בעיקר משום שמדובר לרוב במחקר מורכב יותר שמחייב הכנה מוקדמת וזמן לא מבוטל באיסוף הנתונים, הקלדתם וניתוחם. מצד שני, אם אתם מתקשים עם התחום ואין לכם גורם מקצועי או מנוסה שיוכל לעזור לכם, ייתכן כי הבחירה בסמינריון איכותי תהיה לכם טובה יותר.

 

בחירת נושא לסמינריון טיפ

מי שבכל זאת מעוניין לתכנן מחקר כמותי, למרות שגם את הקורס בשיטות מחקר סיים בצליעה, יכול בהחלט לעשות זאת. יחד עם זאת, בחירת נושא לסמינריון כמותי כדאי שתתבצע תוך שאתם מתייעצים עם אדם מנוסה ששולט בשיטות המחקר קצת יותר ויודע גם אילו מבחנים סטטיסטיים יידרשו, איך לקבוע את המשתנים השונים (תלוי ובלתי תלוי) ואיך יתבצע הניתוח הסטטיסטי בפועל. למשל, אתם יכולים לפנות לחברים לכיתה ולנסות למצוא סטודנט ששולט היטב בתוכנת ה-SPSS ויסכים לסייע לכם בשלב הזה. לחלופין, ישנם גם גורמים מקצועיים שישמחו לספק לכם את השירות הזה וללוות אתכם בתהליך, לסייע לכם בבניית המחקר ולכוון אתכם בדרך הנכונה כדי שתוכלו להרכיב מחקר כמותי ברמה טובה, כזה שגם יבטיח לכם ציון איכותי, כמו שאתם רוצים לקבל. זכרו כי בחירת נושא לסמינריון היא שלב משמעותי מאוד, אל תמהרו לבחור בנושא שיהיה לכם קשה מדי, או בנושא שידרוש מחקר מורכב שאין לכם את הכלים להתמודד עמו.

 

my ba - מאגר עבודות אקדמיות הגדול בישראל


mybainfo@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב